Buorre iđit & Halleluljah!

Buorre iđit: God morgon NordSamiska serröh.
(Hurrah för Wiktionary, den fria ordboken som man hittade nyss)
((Börjar alla sånna smarta sidor på Wiki? Wikipedia är ju super också!))
Halleluljah : Ett Hebreiskt uttryck som betyder Prisa Gud.
Jag och ♀Fröken Nässpray♀ som aldrig mer ska skiljas åt. Förns hon är totto finito då!

Hittade nyss den.. Paniken lägger sig. Sprayen som varit spårlöst försvunnen sen i förrgår!
Äntligen kan jag bre ut mina vingar & andas genom det vanliga hålen och
inte munnen som torkar ut hela jävla tiden! För det torkar snabbt kan jag tala om!
Käften ska vara stängd när man inte pratar, det blir ju som fnöske annars =/
Men det värsta med täpperi i näsan är att sova! Omöjligt ibörjan!
Sen vaknar man med panik p.g.a att man stängt munnen för att
förgäves försöka få syre genom näsan.


Tänkte duscha snart då, men man har ett problem.
Nados rena trosor. Palla handtvätta =´( Sen ska det
torkas också. Hängas ut på balkongen? Elementen?
Mmm som att det skulle bli torrt så snabbt som jag behöver dom
när det är Juni-värme (men herrejävlar jag klagar INTE på kylan nu)
Får bli balkongen endå, kom ju på att dom stängde av värme tjossan för längesen.

WTF?
Borde inte hyrorna bli billigare när dom stänger av värmen?!!!
Eller är jag snål nu? 2680:- för en trea, jag borde kanske inte klaga.
Tänk alla Stockholmare, hur fan kan dom betala så mycket för så litet?
För att det är huvudstaden? Nå Hallå??? Lönt att köpa en lägenhet lika stor
som en bananlåda & för en natur lika attraktiv som
................hm.................Nä, inte alls attraktiv.


Va fan är Stockholm City om man jämför med flygfoto över den här delen av Norberg CITY?


När jorden blir sämre att bo på, kommer dom tycka att de lantliga ställena
blir mer värdefullare än bananlådorna tror du?
Dom kanske tar över???

Stockholmare alltså..... (visst det finns folk där som är helt okej och kanske
även bättre än okej) Något jag verkligen inte fattar är STRESSEN! Tycker det fan är
jävligt super duper kämpigt att hänga med på övergångställerna, men fan om
man kommer på efterkälken som jag gjorde på en klassresa när jag var liten.

Blev sist i vanlig ordning och precis när jag var i mitten blev det rött fort som fan!
Bilarna bara drog iväg liggandes på tutorna så där stod en liten rädd Norbergare till Denise,
i mitten av ett övergångsställe livrädd att bli överkörd. Och fan så elakt dom tittade på mig,
på ett litet barn va fan! Hur fan har man mage att köra då?

Sen har vi ju dom där som betonar i på ett speciellt drygt sätt. -Víííííííííín. =/
Brukar oftast vara GåsLeverÄtarPatrask (Pappas ord för rika haha)
Oftast skrev jag! (fast jag vet ju inte alls).. Fast det finns en i Norberg som
säger i sådär íííííííííígt. Hon är inte rik men hennes man är fett rik. Iallafall var?
Vet dock inte om hon kommer från Stockholm, har för mig från nått grannland.

Grannländes-statsborna kanske också betonar i konstigt? DET KANSKE HAR NÅTT MED
STRÅLNINGEN ATT GÖRA!!! Dom bor ju som packade sillar så det lär vara massa strålning!
Dom har fan strålningsskador! Tammefan jag är ett geni!

Planen för idag då?
Borde vila men det behövs städas som fan! Nån som har lust?
Att vara sjuk kan förvandla hemmet till ett skitigt & sunkigt elände!
Frukost blir det iallafall nu! Macka ska jag ha, med ost, gurka, tomat och rödlök!
(latarslet tar taco resterna haha) Just ja, duscha var det ja! Just ja, trosor =/


Är trött på att snora nu!!! Ge mig en HELfrisk Denise och en HELfrisk ♥Jonathan♥ tack!
Jag har varit tyst för länge nu känner jag, skrivkramp var rätt medicin!
Hoppas Hoppas att ni slipper förskylningen iallafall!
Offren blir fler & fler =O
✰HojjMaKKlojj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0