Bästaste vännen någonsin

Min bästa vän någonsin är och kommer alltid vara Elina.
Min första (okej andra) hund. En liten blandras av silkesterrier och
papillon. Hon kom in i mitt liv när jag var fyra år gammal, och
åkte i förväg till himlen när jag var 16...15? Gick i nian! 19 November var det iallafall.

Jag kommer så jävla väl ihåg dagen hon dog.
Pappa väckte mig vid halv sex ungefär och sa att
det var bäst att jag kom ner till Elina som ett tag varit
dålig av canser. Jag gick ner och borstade tänderna, samlade kraft.
Satte mig vid hennes korg. Dom spelade Tina turner med simply the best på radion.
Tog hennes huvud i högerhanden och masserade hennes tass med vänsterhanden.
Hon såg på mig och suckade så det nästan lät som hon gjorde det av lättnad.
Så tog hon sitt sista andetag. Har ALDRIG fått så mycket tårar som då.
Jag såg ingenting. Hela min värld rasade. Min bästa vän var död.
Hon jag delat så mycket med!
Det var då jag började skita i allt.
Hoppade av skolan. Hamnade i en depression.

Nu sitter jag här och tårarna rinner igen.
Är jag dum som ser ett djurs död som mycket hemskare än en människas?
Längtar till dagen jag får träffa henne igen!



♥You're simply the best, better than all the rest 
Better than anyone, anyone I've ever met 
I'm stuck on your heart, I hang on every word you say 
Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0