Tål att läsas igen hörruh

Förra sommaren, en årstid så ljus. 
Kom en familj till sommarhus.
De skaffade en katt så liten och go, natt och dag fick den inne bo.

Han myste och trivdes i moderns famn, att matas mat och kallas vid namn.
Men när sommaren tog slut och hösten kom sen, semestern var över
familjen for hem.

Katten tänkte:
Vad gjorde jag för fel, vad hände med barnens lek och kel?
Jag står här vid döärren och väntar på er, säg mig älskar ni inte mig mer?

Där satt han på trappen dag som natt, han var ju bara en sommarkatt.
Kylan kom närmare och snön föll ner, varför kommer ni inte hit mer?

När våren och sommaren nalkas igen, kommer familjen åter till sitt sommarhem.
-Kom lilla kisse ropar de lent, men för han som blev lämnad var det redan försent.
Under en löv hög han ligger så still, den kärlek han fick räckte inte till.
Av kyla och svält ett kattliv dog ut, och denna på grund av att sommaren tog slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0