MusMinnen

Då har man skottat och eldat upp divese små förpackningar.
Måste säga att jag tycker jag har varit ovanligt duktig idag..



Spenderade en liten pratstund med Ullis och Henrik Larsson i hönshuset.
Ullis lyssnade men Henke satt och väntade på att jag skulle dra så han kunde käka.
Vet inte varför han inte tycker om lilla mig... Men jag älskar dom båda iallafall..
Dom är resultatet av en praktik i en djuraffär.. =)
Och min mus Farfar som tyvärr dog i sommras.



Det var den finaste och bästaste musen i världen..
Han bet mig bara en gång.
 Men då var jag full och jävlades lite med han så jag fick skylla
mig själv. Vill ha en ny mus, men det är för tidigt tammefan.
Och den nya ska också vara mobbad och lite söndrig...

Farfar levde tillsammans med en Mördarmus som mördade hans vän.
Jag tror det var mördarmusen som bet sönder hans öron.
Fick lov tillslut att flytta honom till en egen bur. Men skadan var ju redan skedd.
Han hade redan fått exem och shit, tror det var pga stressen.

Praktiken hade ett tvärt slut, det blev klagomål på min sminkning en morgon så
jag drog därifrån arg som ett bi.
Sen spenderade jag två veckor gråtandes över att jag hade lämnat farfar.

Till slut sa en mycket klok människa till mig att slå slag i saken
 istället för att på varje fylla sitta och berätta om den där musen samtidigt som tårarna sprutade.
Så jag tog mod till mig och skickade ett sms till en av djuraffärs ägarna.
Tack och lov hade dom sparat han till mig, han hade inte blivit orm mat.
Det var bara att hämta lilla Farfar...

Här har jag hämtat honom. Överlyckig.


1 Dagen i hans nya hem


Wilma ÄLSKADE Farfar!
Jag tror nog att hon var
kär i honom.  För så fort
man nämnde honom
fjompade hon sig som fan.
 Eller så kanske hon var
sugen på ett annat sätt?


Han hade två hus och en
bungalow. Fastinghets kungen!


Nu sitter jag här och gråter.
Kunde jag ge mig fan på.

Rip Farfar.




Nu är det bara tvätta och plocka undan kvar.
Det finns ju en som tror att jag ska gå flera kilometer i mörkret för ett kort.
Kommer inte hända.. Att man sen kräver det och låter fitt sur gör inte hela saken bättre.
Och att sen lägga på i örat resulterar i en stygg Denise. Så tack för den du!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0