Kollosalt pinsamt

För att göra historien kortare:
du vet dom där choklad kolorna dom har vid disken i
busskiosken? Till höger du vet?
Brukar få några stycken av pappa varje dag när han handlat ciggisar.
Och av någon konstig anledning så blir jag väldigt rapig av dom.
Nu är det berättat, snabb spolning till självaste händelsen.

Det hände alltså när jag hade lånat nya böcker på bibllioteket.
Pappa e lite seg i starten så jag pinnade på i förväg, jag har fattat att det
finns en radio i bilen så jag tänkte pilla på den lite.
Jag tänkte inte på något speciellt som vanligt utan gick där i min egna värld..
Satte mig i volvon och la ut den värsta rapen jag någonsin lyckats med.
Dellinore- Jävlar! *förvånad
Tittar efter min handväska som jag lagt resten av mina kolor i...
Letar några sekunder. Tänker några sekunder.
Dellinore- Jävlar....! *panikslagen
Jag satt i en volvo 740, jag åkte ju dit i millas gråa audi.
Fullkomligt slet upp dörren och var utanför på en röd sekund.
Väl där ute såg jag att det satt en liten unge i sju års åldern
i  sätet bakom passagerar sätet där jag suttit..
Ungen tittade ner i knät med uppspärrade ögon och såg livrädd ut. 

Väl då så såg jag att troligtvis ungens förälder var snett bakom mig
och tittade väldigt elakt på mig.
Dellinore- flåt, fel.... öh... audi inte volvo...jävlar... hej

Jag hatar när man  tar fel.
Det var likadant när man var liten och vandrade in i fel volvo.
Varför alltid dessa volvos?
Och tänk när man tog fel man i handen som man av misstag tog för sin pappa..
Man får fan ångest av sånt där.

Kan inte sluta tänka på ungens min .
Vem ska trösta lilla knytet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0